Referencie

Splnený sen!

Rád by som sa podelil o zážitok z rybačky, ktorý som zažil v októbri minulého roka. Keďže pracujem v gastronómii a veľa času mi v lete na ryby nevyjde, podniknem každý rok 3-4 rybačky prevažne na súkromných rybníkoch. Tak tomu bolo aj v októbri minulého roka kedy som sa rozhodol na 5 dní vypadnúť a sám trošku vypnúť, tento krát na súkromáku v Zemianskej Olči. Predpoveď bola výborná a malo byť stabilné počasie, čo ma nenechávalo už dve noci pred odchodom spávať a preberal som v mysli stratégiu a zároveň dúfal v nejaký pekný úlovok. Pondelok okolo 15:00 som pobalený a plný energie dorazil na miesto. Dve hodinky príprav a prúty boli vo vode. Prvý prút som umiestnil pod breh cca 2m pod prevysnutý strom do hĺbky 2,5m s vierou že ak bude v noci kľud ryba sa tam bude zdržiavať. Druhý prút som vyviezol na druhú stranu cca 5m od brehu do hĺbky 4,2m. Z druhej strany nikto nechytal. Posledná putovala tak isto na druhú stranu mimo kŕmneho miesta s jednou peletou 5m od predošlého prútu. Prvý záber sa dostavil o 22:00hod z druhej udice. Kaprik vážil krásnych 16kg. Noc mi priniesla ešte dva zábery s úlovkami do 5kg. Utorok nasledoval hluchý deň. Na celom jazere sa celkovo nič nechytalo. Streda pokračovala rovnakým scenárom, celý deň bez záberu v noci 4 menšie ryby do 7kg. Štvrtok na mňa prichádzalo menšie sklamanie, nakoľko som už 3dni nevedel presvedčiť krajšie ryby k záberu. Špekuloval som nielen so zmenou miesta ale aj dĺžkou nadväzca a veľkosťou nástrahy. Piatok ráno o 7:00hod som opäť vymenil nástrahu a vyviezol na druhú stranu. O 8:00hod prišiel ten krásny zvuk signalizátorov, na ktorý už tak dlho čakám. V podberaku sa ukazuje krásavec s váhou 17,00kg. Celý natešený opäť vyvažam na rovnaké misto. Ani nie 30min po vyvezení ďalšia jazda a po podobratí neverím vlastným očiam. Váha ukazuje 21,10kg.feri 1.jpg Opäť vyvážam a ani si nestihnem užiť ten pocit. 5min po položení prútu mám ďalší záber a tentokrát je to obor s váhou 23,80kg.feri 2.jpg To už prichádza aj správca a pár rybárov ktorý chytali poblíž s gratuláciami. Trošku vyhladovaný nechávam prút na brehu a idem si dať nejaké raňajky a pripiť na ryby o ktorých som tak dlho básnil. Nedostal som sa ani k raňajkám a už mi pípal ďalší prút z druhej strany. Ďalšia ryba z váhou 23,50kg feri 3.jpg a nasledovalo ďalšie 21,00kg a 21,70kg To už ma správca informuje že som prekonal všetky rekordy na tomto rybníku a nikdy sa doposiaľ nepodarilo chytiť za jeden deň 5 rýb nad 20kg nie to ešte jednému rybárovi v priebehu 3h. Tento zážitok by som rád doprial každému rybárovi. Áno, aj keď ryby boli ulovené na súkromnom rybníku, nemení to nič na tom, že ma dokážu rovnako potešiť ako zo zväzovej a o to viac ak je to v takejto šnúre záberov. Týmto by som chcel zároveň aj poďakovať správcovi Atilovi za pomoc pri zdolávaní a ošetrení úlovkov.